Triodos Bank gebruikt cookies om haar websites gebruiksvriendelijker te maken. Bekijk welke cookies we gebruiken in ons Privacy- en cookie statement.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Sluiten

achtergrond

Triodos Talks: tips van 3 experts over marktstrategie

Om als ondernemer het hoofd te kunnen bieden aan concurrentie en veranderende omstandigheden in de markt, is je merk en merkstrategie van groot belang. Maar hoe bouw je een merk op? Hoe gebruik je je merk als instrument om groei te realiseren? En hoe zet je je organisatie onderscheidend in de markt in een wereld waarin iedereen duurzaamheid claimt?

Afgelopen 5 oktober kwamen ondernemers en experts bijeen tijdens Triodos Hart-Hoofd Inspiratie om kennis uit te wisselen en ervaringen te delen rondom het thema Marktstrategie. Het thema werd tijdens deze ontmoeting door 3 experts vanuit verschillende perspectieven belicht. Benieuwd naar hun verhalen? Bekijk hieronder de Triodos Talks over Marktstrategie.

Greo Belgers over de marktstrategie van Triodos Bank

Greo Belgers, directeur marketing internationaal Triodos Bank, vertelt hoe marketing heeft bijgedragen aan de reputatie van ‘vreemde eend in de bijt’ naar marktleider op het gebied van duurzaam bankieren. U ziet welke 5 stappen Triodos Bank altijd neemt in de ontwikkeling van haar campagnes en van waaruit we het hele jaar communiceren. Greo vat dit uiteindelijk samen in 3 tips voor duurzame ondernemers: laat je organisatie zien, laat je drijfveer zien, en laat zien welke impact je samen kunt bereiken.

 

Isolde Schram over branding en positionering

Wat is de strategische kracht van je merk en hoe dient je merk als kompas voor groei? Isolde Schram, oprichter van HopStep&Leap Company laat zien wat een merk eigenlijk is en hoe je die succesvol opbouwt. Want hoe sterker en krachtiger je merk, hoe beter je verbinding kunt maken met je klanten en medewerkers. U ontvangt tips hoe je met je merk klanten kunt helpen kiezen, voor jou. En hoe je de duurzame aspecten van je merk hierbij succesvol kunt inzetten.

 

Niko Koffeman over je verhaal als marketinginstrument

‘Marketing vanuit een gekanteld perspectief’. Een manier waarop je de kracht van je ondernemersverhaal op een verrassende manier kunt inzetten als marketinginstrument. Aan de hand van voorbeelden van onder meer De Vegetarische Slager geeft Niko Koffeman tips hoe je dit met weinig of geen budget in de praktijk brengt. Want hij is ervan overtuigd dat kanteling van het perspectief niet alleen is weggelegd voor cartoonisten en cabaretiers, maar zeker ook voor ondernemers. Niko Koffeman is marketingbrein achter onder andere De Vegetarische Slager en SP. Tevens Eerste Kamerlid voor de Partij voor de Dieren.

 

Meer zien?

> Bekijk ook de Triodos Talks over duurzame impact
> Lees meer interviews met ondernemers die ondernemen met hart en hoofd

Wat vind je van "Triodos Talks: tips van 3 experts over marktstrategie"?

Laat een reactie achter

Vul uw naam in